Aktuális

Öreg autókkal járnak a magyarok

H. N. Zs.

Létrehozva: 2020.03.03.

Hiába nőtt az újautó-eladások száma 2019-ben Magyarországon, a forgalomban lévő hazai autók átlagéletkora emelkedett, 14,4 évre.

Forrás: MTI

Tavaly 156 ezer használt autót hoztak be hazánkba, ezek közel hatvan százaléka elmúlt már tízéves.

Magyar kedvencek

A magyarok két legkedveltebb márkája az Opel és a Suzuki. Ezeket a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.  – Az Opel és a Suzuki is megbízható és olcsón szervizelhető márkának számít – mutat rá Tóth László autószerelő. – Sok van belőlük az utakon, így könnyebb és olcsóbb is alkatrészt találni hozzájuk. Ma már vannak gyári minőségű utángyártott alkatrészek, de autóbontókban is könnyen ráakad az ember, ha keresi – magyarázza a szakember.

A magyar utcakép érdekessége, hogy az ezredfordulóig népszerű szocialista autók még mindig nagy számban vannak jelen az utakon. Ladából húszezer darab, Trabantból pedig több mint tízezer darab fut, ráadásul ezer felett van a Wartburgok, a Ško­dák, a Polski Fiatok és az UAZ-ok száma.

Figyelni kell rájuk

Nagy számban kerülnek be ha­zánk­ba külföldön már leselejtezett, réginek számító autók, me­lyekhez olcsón lehet hozzájutni.

– A jellemzően 2000 előtti EURO2 besorolású autóknak nagyobb a környezeti terhelésük, mint modern társaiknak, ráadásul több figyelmet igényelnek, ha nem akarjuk, hogy átrozsdásodjanak – magyarázza László. – Másrészről azért lehetnek ilyen népszerűek, mert a legtöbb szakember és szerviz fel van készülve a régi típusok javítására, ráadásul alkatrészt is könnyen talál hozzá. Autóvásárláskor azonban arra is oda kell figyelni, hogy mire fogja használni az új tulajdonosa. Sok bajtól és kellemetlenségtől megóvja magát az, aki városi közlekedésre benzines vagy hybrid üzemű autót vásárol.

Ami el tud romlani, az el is romlik

A modern autóknak szintén megvannak az előnyeik és a hátrányaik is. – A modern autóknak kisebb a fogyasztásuk, ezáltal környezeti terhelésük is kisebb. De mivel a modern autók jobban felszereltek, így szervizigényük is nagyobb.

Főképp a prémiumautóknál előfordulhat, hogy egy márkafüggetlen szerviznél nincs megfelelő diagnosztikai eszköz a pontos hiba kiolvasására.

– Míg a régi autókban akár egy nem hozzáértő is ki tud cserélni egy izzót, úgy modernebb társaiknál még egy ilyen egyszerű művelethez is szakember segítségét kell igénybe venni – világít rá Tóth László.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek