Felfoghatatlan a tempó a Koenigsegg és a Bugatti között folyó versengésben. Sorra döntik meg az utcai autók világában beállított rekordokat, csak egy számít, hogy jobbak legyenek a másiknál.
Forrás: Shutterstock
A sportkocsigyártók mindig is lehetőséget láttak egy-egy rekord megdöntésében. Az utcai használatra gyártott kocsik piacán ezt igazán komolyan két márka veszi: a svéd Koenigsegg és a jelenleg a német Volkswagen AG csoporthoz tartozó Bugatti. Ők már kifejezetten presztízskérdést csinálnak ebből.
Az első csatát a Koenigsegg Agera nyerte 2017-ben 444,6 km/h-val, ezzel sikerült túlszárnyalnia a Mercedes 1938 januárjában felállított 432,7 km/h-es sebességrekordját, amit nyolcvan éven keresztül tartott. A Koenigsegg Agera RS Nevadában gyorsult fel ennyire, ezzel lepipálta a Bugatti Veyront a leggyorsabb közúti autóként. Utóbbi 2010-ben 430,1 km/h-val érte el a leggyorsabb közúti autó címet.
A nagy harcba beszálló svéd Christian von Koenigsegg autóimádó vállalkozó a tervezőinek egyetlen célt szabott meg: építsék meg a leggyorsabb utcai autót. Azóta is megy az adok- kapok a két cég között, amit nem is titkolnak. Ha éppen nem sikerül megdönteni a végsebesség világrekordját, akkor találnak valami más, őrületes száguldozással járó megdöntendő csúcsot.
Bár a világ leggyorsabb sportautója cím jelenleg a Bugattinál van, ezt a Koenigsegg nem ismeri el. A svédek úgy tartják, hogy a 0-ról 400-ra gyorsító, majd újra 0-ra lassuló autó jelenleg a svéd márka Regera típusa. Elég neki mindössze 31,9 másodperc, hogy álló helyzetből 400 kilométeres sebességre gyorsuljon, majd újra megálljon.
Nem mindenkinek való erős járgány
Számos olyan videót látni a neten, amiben egy tapasztalatlanabb sofőr odalép egy igazán gyors és nagy teljesítményű luxusautónak, és azonnal össze is töri. Ezek a gépállatok különleges bánásmódot igényelnek a szakértő szerint.
– Ezeknek az autóknak a közúti forgalomban a teljesítményük 10 százalékát sem lehet kihasználni. Persze jól néznek ki, a kezelésük viszont külön gyakorlatot igényel – jegyzi meg Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő. – Mielőtt egy ilyenbe beülnénk, érdemes elmenni egy vezetéstechnikai tréningre. Ezek az autók hirtelen olyan teljesítményleadásra képesek, amit tapasztalat nélkül nem lehet megfogni.