Aktuális

Sebességrekordért küzd a Koenigsegg és a Bugatti

H. R.

Létrehozva: 2020.03.04.

Felfoghatatlan a tempó a Koenigsegg és a Bugatti között folyó versengésben. Sorra döntik meg az utcai autók világában beállított rekordokat, csak egy számít, hogy jobbak legyenek a másiknál.

Forrás: Shutterstock

A sportkocsigyártók mindig is lehetőséget láttak egy-egy rekord megdöntésében. Az utcai használatra gyártott kocsik piacán ezt igazán komolyan két márka veszi: a svéd Koenigsegg és a jelenleg a német Volkswagen AG csoporthoz tartozó Bugatti. Ők már kifejezetten presztízskérdést csinálnak ebből. 

Az első csatát a Koenigsegg Agera nyerte 2017-ben 444,6 km/h-val, ezzel sikerült túlszárnyalnia a Mercedes 1938 januárjában felállított 432,7 km/h-es sebességrekordját, amit nyolcvan éven keresztül tartott. A Koenigsegg Agera RS Nevadában gyorsult fel ennyire, ezzel lepipálta a Bugatti Veyront a leggyorsabb közúti autóként. Utóbbi 2010-ben 430,1 km/h-val érte el a leggyorsabb közúti autó címet.

Bugatti – az elitek sportkocsija

A vállalatot Ettore Bugatti műszaki beállítottságú olasz férfi indította el Molsheim városában, ami 1909-ben, a cégalapításkor még Németországhoz tartozott. A több mint 110 éves múltra visszatekintő cég eredetileg szinte kivétel nélkül minden autóját a lehető legprecízebb kézimunkával állította elő. Hírnevüket mégis a versenypályán sikerült szerezniük. Az 1920-as években szinte csak dobogós helyen végeztek azon a versenyeken, ahol elindultak. De a cég nem tudott talpon maradni, eltűnt a piacról. Újra az 1990-es években figyeltek fel a márkára. Majd 1998-ban a márkát megvásárolta a Volkswagen AG, ezzel indult újra hódító útjára a szupersportkocsik világában.

A nagy harcba beszálló svéd Christian von Koenigsegg autóimádó vállalkozó a tervezőinek egyetlen célt szabott meg: építsék meg a leggyorsabb utcai autót. Azóta is megy az adok- kapok a két cég között, amit nem is titkolnak. Ha éppen nem sikerül megdönteni a végsebesség világrekordját, akkor találnak valami más, őrületes száguldozással járó megdöntendő csúcsot. 

Bár a világ leggyorsabb sportautója cím jelenleg a Bugattinál van, ezt a Koenigsegg nem ismeri el. A svédek úgy tartják, hogy a 0-ról 400-ra gyorsító, majd újra 0-ra lassuló autó jelenleg a svéd márka Regera típusa. Elég neki mindössze 31,9 másodperc, hogy álló helyzetből 400 kilométeres sebességre gyorsuljon, majd újra megálljon.

Nem mindenkinek való erős járgány

Koenigsegg – a kihívó

Koenigsegg – a kihívó A svéd cég híres méregdrága, de hihetetlenül gyors és ritkaság számba menő autóiról. A hipersportautó-gyártó vállalat manufaktúraként működik a mai napig, mindössze alig pár tucat állandó munkavállalójuk van. Alapítója a svéd üzletember és autómániás Christian von Koenigsegg. A vállalatot 1994-ben alapította, de az első autó csak 2002-ben gördült ki a műhelyükből rengeteg fejlesztés és tesztelés után. Mivel egyből egy elképzelhetetlen csúcssebességű kocsit akartak piacra dobni.

Számos olyan videót látni a neten, amiben egy tapasztalatlanabb sofőr odalép egy igazán gyors és nagy teljesítményű luxusautónak, és azonnal össze is töri. Ezek a gépállatok különleges bánásmódot igényelnek a szakértő szerint.

– Ezeknek az autóknak a közúti forgalomban a teljesítményük 10 százalékát sem lehet kihasználni. Persze jól néznek ki, a kezelésük viszont külön gyakorlatot igényel – jegyzi meg Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő. – Mielőtt egy ilyenbe beülnénk, érdemes elmenni egy vezetéstechnikai tréningre. Ezek az autók hirtelen olyan teljesítményleadásra képesek, amit tapasztalat nélkül nem lehet megfogni.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek