Az újraindítás nemzetközi tapasztalatai rendkívüli óvatosságra intenek bennünket - mondta Dr. Kásler Miklós az Életközelben legújabb részében az újraindítás nemzetközi tapasztalataival kapcsolatosan.
Forrás: Bors
A miniszter a beszélgetés során reagált az ellenzék által pánikkormányzásnak hívott hazai intézkedésekre, de kitért az ápolók napjának fontosságára, valamint az érettségit érintő változásokra is - adta hírül az MTI.
A környezetünkben olyan jelenségek játszódtak le, ami rendkívüli óvatosságra int bennünket
- ismertette álláspontját az újraindítás kapcsolatban Kásler Miklós. A miniszter példának hozta fel Szlovákia helyzetét, ahol az elhamarkodott döntések végeredménye az lett, hogy a fele akkora országban ugyan annyi a fertőzött, mint Magyarországon.
Ugyancsak megrázta az embereket, ami Portugáliában történt. A portugál egészségügyi ellátórendszer kollabált és olyanok a csehországi adatok is, hogy további néhány száz fertőzés esetén nem tudják ellátni a betegeket - mutatott rá az európai helyzetre.
A tárcavezető a kormány újraindítással kapcsolatos álláspontjára kitérve elmondta, hogy figyelemmel követik a járvány lefutását és az adatok gondos elemzése után időről-időre fogják eldönteni, hogy mit lehet tenni.
Az ellenzék általa csak pánikkormányzásnak aposztrofált intézkedésekre úgy reagált, hogy a kormány november 11-e óta nem változtatta meg a koronavírus-járvány elleni védekezési stratégiáját, és ennek hatására mind a fertőzések, mind a korházi ápoltak száma csökkent. Ha ezt nevezi az ellenzék pániknak, akkor ennél rosszabb Magyarországon soha ne történjen.
Az ápolók napjával kapcsolatban elmondta: a magyar ápolók nem csak a társadalom folyamatos szeretetét érezhetik, hanem a folyamatosan emelkedő anyagi megbecsülést is, majd emlékeztetett: 2022-ig két és félszeresére emelkedik az ápolók fizetése.
Az interjúban az érettségi általános vizsgakövetelmények megújítására kitérve elmondta, hogy a nemzeti alaptanterv szellemiségének megfelelően jobban épít majd a kreativitásra.
A miniszter kezdeményezésére elindított ifjú tudósok tudományos középiskolai vetélkedőjével kapcsolatban kiemelte: ebben az évben a középiskola felső osztályainak kiváló képességű diákjai a történelmi, biológiai és kémiai ismereteikről adnak számot.