Jó minőségű, finom, de az átlagnál kevesebb meggytermésre számítanak a gyümölcstermelők.
Forrás: https://www.amc.hu/
A meggyfogyasztás ösztönzésére az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) elindította kampányát „Ez most nagyon meggy!” szlogennel. A promóció célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak meggyet, ezzel is segítve az ágazatot, valamint megismertesse a fogyasztókat a meggy pozitív élettani hatásaival.
Az idei évben a negatív időjárási hatások miatt várhatóan 60-70 ezer tonna meggy teremhet, a szezon a nagyszemű Érdi bőtermővel indult.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyar meggy a második legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcsünk: 3200 termelő, 4000 hektáron termeszti ezt a gyümölcsöt, amelynek 80 százalékát exportáljuk befőttként.
Hazánkban az elmúlt időszakban nőtt a gyümölcsfogyasztás, viszont még mindig elmarad a 400 gramm/nap európai átlagtól.
Hozzátette: egészségesebb magyar táplálkozási tradíciót tudunk ezzel a kampánnyal elősegíteni és a vásárlók a magyar termelőket tudják támogatni.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, az idei meggykampány arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt meggyet, ezzel is segítve az ágazatot.
Magyarország Európa meggybefőtt-termelésében meghatározó export-szereplő, az évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, azonban az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás nagyon alacsony.
A nyári kampányban ezért 4 helyszínen fognak kóstoltatni, emellett életmódmagazinok online felületein receptekkel, valamint nyereményjátékkal is népszerűsítik a gyümölcsöt.
Bővebb információ: https://meggy.amc.hu/