Szinte az egész világot bejárta Papp Zoltán. Mindezt Michael Flatley oldalán tette a táncos, aki mert nagyot álmodni, és megvalósította az egyik legnagyobb vágyát.
Húsz évvel ezelőtt alapjaiban változott meg Papp Zoltán élete, ugyanis egy olyan társulatba került be, amelyet a világon mindenhol ismernek: Michael Flatley tánckarának tagja lett.
"2005-ben volt Budapesten Michael Flatley Kelta Tigris című előadásának a premierje. Ennek a próbafolyamatai januárban kezdődtek. Még azelőtt meghirdették, hogy a meglévő táncosok mellé újakat keresnek. Már láttak engem kisebb írtánc-produkcióban, elküldtem az önéletrajzomat, majd hívtak, hogy szeretnének megnézni egy meghallgatáson Londonban. Ezután következett egy háromnapos próbaidőszak, s miután úgy látták, hogy sikerült felvennem a ritmust, átnyújtottak egy hosszú távú szerződést" – kezdte a hot! magazinnak a táncos.
"Mint minden színházi próbafolyamat, ez is kemény. Nyolc-tíz-tizenkét órát töltünk a táncteremben, de a végén akár tizenötöt is. Ez ezzel jár, hiszen teher alatt nő a pálma, így lehet valaki profi."
Két évvel azután, hogy bekerült a tánckarba, Zoltán megkapta Michael Flatley legsikeresebb előadása, a Lord of the Dance egyik főszerepét is.
"A főgonosz vagyok ebben a produkcióban egészen a mai napig. 2007-et írtunk, amikor odajött hozzám a művészeti igazgató, és azt mondta, hogy látta, mire vagyok képes, és még a meghallgatásomról készült videót is megnézte, és Michaellel úgy gondolják, hogy jó lennék arra a szerepre, így elkezdtem gyakorolni rá" – mesélte Zoli, akinek ezzel egy régóta dédelgetett álma vált valóra.
Ahányszor csak láttam a televízióban az 1998-as londoni előadásról készült koncertvideót, mindig azt mondtam, hogy én is ott szeretnék táncolni velük. Akkoriban viszont elképzelni sem mertem, hogy ez valaha megtörténhet velem. Eleinte álomszerű is volt az egész.
Az ír tánc egyik varázsa az, hogy a táncosok tökéletesen egyszerre mozognak, aminek következtében a szteppcipőik összehangolt ritmusban kopognak. Ehhez azonban az kell, hogy mindenki a lehető legjobban teljesítsen a színpadon.
"Szerintem nem meglepő, hogy Michael Flatley nagyon maximalista. Lehet, hogy ezek a próbák nehezek és megterhelők, de mindez annak érdekében történik, hogy minél jobb legyen a produkció. Michaelnek sok erénye van, de a legnagyobb az, hogy mindenkiből képes kihozni a maximumot. Olyasmit is kivarázsol másokból, amiről az emberek eredetileg nem gondolták volna, hogy képesek rá. Emellett nagyon figyelmes. Nemcsak úgy tekint ránk, mint egy csapatra, hanem egyénenként is figyel ránk. Elvárja a tökéletességet, de ha azt látja, hogy valakinek valamiért nem megy úgy, akkor inkább leül vele, és átbeszélik az adott problémát" – mesélte Zoli.
Flatley 2017-ben akasztotta szögre a szteppcipőjét, azóta már ritkábban lép színpadra. Addig viszont teljes erőbedobással vett részt a produkciókban.
"A feleségem is tizenhét évig volt tagja a társulatnak, azonban idén januárban úgy döntött, hogy abbahagyja, viszont az öccse a mai napig szerepel a tánckarban" – árulta el Zoli.
"Minden évünk más. Most például hosszabb szünet van, és csak később indulunk el turnézni, de tavaly egy-két hónap kivételével folyton úton voltunk. Már 26 éve vagyok profi táncos, felléptem a világ szinte minden pontján, de még mindig izgalommal, lámpalázzal tölt el, ha színpadra lépek."