A hétvégén a drifté, azaz a pályán csúszkálva versenyzésé lesz a főszerep Bélapátfalván, ahol nemzeti és nemzetközi versenyzők mérik össze tudásukat több ezer fős tömeg előtt a Hungarian Touge Drift elnevezésű versenyen. A közönség látványos futamban reménykedhet, ugyanis a hegyi erôpróbák tartogatják a legnagyobb izgalmakat, itt az épített pályákkal ellentétben a természetes körülmények közrejátszanak a nyomvonal kialakításában.
– Önmagában az emelkedők rendkívül megterhelik az autókat. Veszélyessé teszi a futamot, hogy az épített pályával ellentétben itt nincsenek bukóterek, vagyis egy apró hiba is könnyen megbosszulhatja magát – fogalmazott a Borsnak Kerényi Ádám háromszoros drift Európa-bajnok, aki a Hungarian Touge Driften pontozóbíróként dolgozik majd.
– Az útszakaszon bírótársaimmal kijelölünk egy nyomvonalat, ahol a versenyzőknek tíz és harminc centi távolságra kell megközelíteniük különböző tárgyakat, bójákat. A pilóták 100– 120 km/h-s sebességgel érkeznek a kanyarokba úgy, hogy közben keresztbe áll az autó, és miközben csúszik a kocsi, be kell igazítaniuk a bóják elé tízcentis távolságba. Ez alapján pontozzuk a versenyzőket.
Kerényi szerint egy jó driftesnél elengedhetetlen a tökösség, tehetség és a technikai tudás, sőt a versenyzőknek érteniük kell a kocsik szereléséhez is.
– A nézők látni fogják, hogy ezek az autók nem csillognak úgy, mint a Forma–1-es versenygépek. Ez azért van, mert folyton összetörik a kocsikat, hiszen ha nekicsapódnak a szalagkorlátnak, az nagy kárt tud tenni a járgányban – mondta Ádám. – Profi szinten már nem a versenyző javítja a kocsiját, de pár évvel ezelőtt egy román pilóta az egyik néző autójából vett ki egy alkatrészt, hogy folytatni tudja a futamot, majd a verseny után visszaépítette a szurkoló járművébe.