Forrás: AFP
A hétvégi Ausztrál Nagydíjjal elrajtolt az idei Forma–1-es szezon. Robert Kubica nyolc év után tért vissza a mezőnybe, miután 2011 februárjában súlyos ralibalesetet szenvedett, amelyben jobb karját majdnem teljesen levágta az összeroncsolódott karosszéria.
Sokan egy lyukas garast sem adtak volna azért, hogy ezek után a lengyel pilóta újra a királykategóriában versenyezhet, ám ő rácáfolt a kétkedőkre.
Az, hogy F1-es autóba ülhet ilyen hosszú lábadozás után, a csoda mellett egyben rekord is. Az ő példáját alapul véve összeszedtük azokat a csúcsokat, amelyek nagy valószínűséggel nem dőlnek meg idén sem.
Legkevesebb célba érő: 21/3 (1996, Monacói Nagydíj)
Legtöbb célba érő: 24/24 (2011, Európa Nagydíj)
Legtöbb bokszkiállás: 88 (2011, Magyar Nagydíj)
Legkevesebb bokszkiállás: 0 (1961, Holland Nagydíj)
Legkisebb különbség az 1. és 2. között: 0,01 másodperc (1971, Olasz Nagydíj, Peter Gethin és Ronnie Peterson)
Legnagyobb különbség az 1. és 2. között: 5:12.75 perc (1958, Portugál Nagydíj, Stirling Moss és Mike Hawthorn)
Legkisebb győztes átlagsebesség: 74,844 km/óra (2011, Kanadai Nagydíj, Jenson Button)
Legnagyobb győztes átlagsebesség: 247,585 km/óra (2003, Olasz Nagydíj, Michael Schumacher)
Legrövidebb verseny: 14 kör (1991, Ausztrál Nagydíj)
Legtöbb büntetés egy verseny alatt: 3 (2015, Magyar Nagydíj, Pastor Maldonado)
Leghidegebb verseny: 5 C-fok (1978, Kanadai Nagydíj)
Legmelegebb verseny: 42,5 C-fok (2005, Bahreini Nagydíj)