Sport

Magyar pályán lett rekorder Federer és Nadal

Címkék
NadalFederer

Bors

Létrehozva: 2020.02.10.

Roger Federer és Rafael Nadal Fokvárosban megejtett jótékonysági meccséig sehol nem néztek 52 ezer néző előtt teniszmeccset. A rekordhoz magyarok is hozzájárultak.

Forrás: Reuters

Ha nem születik nézőcsúcs Federer, Nadal és meghívottjaik gáláján, nem derül ki, hogy a magyar tenisz Babos Tímea és Fucsovics Márton mellett egy másik topszereplőre is büszke lehet. Mondjuk ez az érintett nem a pályán, hanem épp a pályával ér el mind na­gyobb sikereket: egy magyar cég szállította Fokvárosba a já­ték­teret. 

– Nem a semmiből jött a Fe­derer Alapítvány felkérése: az elmúlt öt évben a bécsi ATP500-as versenyre rendszeresen mi adtuk a pályát, és Davis-kupa-, valamint egyéb jelentős viadalokra szintén hívnak minket – magyarázta még Afrikában tartózkodva a Borsnak Kuhárszky Andreas, a Rebound Sports Kft.  igazgatója. – Ez egy összecsukható mobil pályarendszer, és előnyünk a konkurens cégekkel, hogy nekünk nem a helyszínen kell a pályát megfesteni, hanem készen szállítjuk oda. 

Családban marad

Kuhárszky Andreas a volt teniszkapitány Kuhárszky Zoltán gyermeke. Ő is edzősködött, ám más utat kezdett végül járni. A vállalkozás sikerességéhez kellett a teniszvilágban meglévő kapcsolatrendszerük.

Egy német cég kezdett úgynevezett klikkes rendszerű, fatalapzatú kosárpályák gyártásával foglalkozni, Kuhárszkyék velük kooperálva dolgozták ki a teniszes verziót. 

– A faalapzatra jön a festett akril- vagy gumiréteg, vagy amilyet a megrendelő kíván. Ezek beltéri rendezvényekre valók, nem bírják az esőt. Dél-Afrikában ilyentájt nem szokott esni, ezért vállaltuk be a nyitott foci­stadionba a felállítását. 

– Mivel egy-egy rendezvénynél számolni kell a bérleti díjjal, nem mindegy, hogy a helyszíni festés négynapos szárítási ideje miatt ennyivel többet kell-e fizetni. Szóval mi költséghatékonyabbak vagyunk – tette hozzá Ku­hársz­ky. Elárulta, anyagi okoknál fogva szállították a pályát a mostani helyszínre hajóval. 

– Egy ilyen rendszer 20 tonna, aminek szállítása Budapestről repülővel rendkívül költséges lett volna, vízi úton annak a tizede. Európába kamionnal visszük ki.

Hogy mennyibe kerül egy ilyen rendszer, arra a cégvezető csak annyit mondott, hogy több 10 milliós tétel. De hogy mennyit fizetnek a megrendelők érte, az végképp üzleti titok.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek