Ez lesz ám az igazán energiatakarékos kocsi!
A jelenlegi Toyota Prius Plug-in már most rendelhető úgynevezett solarcsomaggal, azaz napcellás üvegtetővel. Ez álló helyzetben a nagyfeszültségű, menet közben pedig a 12V-os akkumulátort tölti, mintegy öt kilométerrel – 55-re – növelve az autó tisztán elektromos hatótávját.
Amire azonban most készül az autógyártó, az komoly áttörést jelenthet ezen a területen. Ugyanis a Sharp közreműködésével még ebben a hónapban megkezdi a nagy hatásfokú napelemekkel felszerelt, elektromos üzemű gépjárműveinek közúti tesztjeit – amelynek révén a szállítmányozási és közlekedési iparágak CO2-kibocsátásának drasztikus csökkentését reméli.
Felmérik, milyen hatékonyan képesek a nagy hatásfokú napelemek javítani az elektromos üzemű járművek hatótávolságát és energiafelhasználását. A Sharp biztosítja a nagy hatékonyságú napelemes panelt, amit egy Prius Plug-in Hybrid modell tetőlemezén, motorházfedelén, csomagtérajtaján és egyéb felületein elhelyezve kezdik meg a közúti teszteket.
Az energiatermelő teljesítmény jelentős növelése mellett a demonstrációs autó egy olyan különleges rendszert is alkalmaz, amely nemcsak parkolás során, hanem menet közben is tölti a hibrid akkumulátort, ami a várakozások szerint jelentősen javíthatja a jármű elektromos hatótávolságát, illetve energiafogyasztását. Gyakorlatilag az autó akár 106,3 kilométeres hatótávra is képes lehet az új panelrendszerrel.